Hans Wichers Schreur (directeur) en Marc van Bekkum (projectmanager) van de Hogeschool van Amsterdam

“Onze visie op onderwijs en duurzaamheid komt volledig tot zijn recht in dit gebouw”

Zo’n 6.000 studenten van met name de faculteit Techniek van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) namen in september 2022 het Jakoba Mulderhuis in gebruik. Dit meest duurzame onderwijsgebouw van de HvA is het slotstuk van de Amstelcampus. Het Jakoba Mulderhuis werd, als een van de eerste projecten in Nederland, aanbesteed op basis van Building Information Modelling (BIM). Visser & Smit Bouw, M.J. De Nijs & Zonen en Unica tekenden voor de realisatie.

“Unica begrijpt onze organisatie en dacht voortdurend met ons mee: wat kunnen wij doen om te helpen?”

“We hebben een nieuw monument aan de stad toegevoegd. Studenten liepen met open mond het gebouw in: wauw!”, zegt Hans Wichers Schreur, directeur vastgoed en huisvestingsbeleid bij de HvA. Projectmanager Marc van Bekkum, projectmanager bij de HvA: “Het gebouw is markant van buiten en een bruisende bijenkorf van binnen, wat perfect aansluit bij onze onderwijsvisie.”

Het volledige interview is terug te lezen op jaarverslag.unica.nl.